Kawerna
MEDIA
Kategorie: Gry

Ostatnie dni Anno Domini 1666

Wszyscy, co jeszcze nie wsparli kampanii współfinansowania „Anno Domini 1666” drużyny Wargamer mają ostatnią szansę na wzięcie udziału w projekcie, a już praktycznie od początku akcji mają pewność, że gra zostanie wydana, ponadto ci, którzy dołożyli swoją cegiełkę do projektu na Wspieram.to czy Kickstarterze  mogą liczyć na wiele dodatków, jak nowe figurki, scenariusze i karty. Wiele z nich trafi do podstawowego pudełka, wiele będzie można kupić potem jako dodatki, ale i niemało z nich stanie się bonusem ekskluzywnym – dostępnym wyłącznie dla wspierających akcję. Co ciekawe, mimo że do końca kampanii zostało kilka dni, to twórcy wprowadzają nowe cele, dzięki którym opakowanie z Wspieram.to i Kickstartera jeszcze bardziej się pogrubi.

Opis

W „Anno Domini 1666” gracze stają na czele drużyn – wśród których znajdziecie bohaterów Trylogii Sienkiewicza oraz muszkieterów znanych z powieści Alexandra Dumasa – składających się z od 5 do 12 modeli, które starają się wypełnić stojące przed nimi zadania określone przez scenariusz. Zadaniem tym może być pokonanie przeciwnika w walce, ale też odzyskanie listu, eskorta zakładnika lub pościg. Siłowe rozwiązania znane z większości gier tego typu, nie zawsze będę optymalnym wyjściem. Częstokroć ogromna siła Longinusa Podbipięty i niezwykłe umiejętności szermiercze pana Wołodyjowskiego, będą znacznie mniej przydatne niż fortele i cięty język pana Zagłoby. Rozgrywka w zależności od scenariusza i liczby użytych modeli może trwać od 30 do 120 minut.

To co wyróżnia nas spośród podobnych gier, to fakt iż zamiast kości „Anno Domini 1666” używa dedykowanych talii kart zagrywanych z ręki bądź dociąganych losowo z talii. Nie zdajemy się jednak wyłącznie na ślepy los – gracz będzie miał możliwość (ograniczonego wprawdzie, ale zawsze) wpłynięcia na wynik testu. Niektóre z umiejętności pozwolą także na manipulacje posiadaną „ręką” (m.in. słynne fortele Pana Zagłoby). Mamy nadzieję, że spodoba się Wam także sposób rozgrywania pojedynków szermierczych – z racji na to, że jesteśmy rekonstruktorami historycznymi, mogliśmy uwzględnić nasze osobiste doświadczenia i stworzyć dynamiczny, ale i realistyczny system walki.

W „Anno Domini 1666” odnajdziecie dwa typy scenariuszy. Pierwszy to misje przygodowe, w których najważniejsza jest realizacja zadania, a sam sposób konstruowania bandy został przygotowany tak, żeby nie przytłaczał ogromem wyboru i umożliwiał szybkie rozpoczęcie gry.

Drugi rodzaj scenariusza to scenariusz bitewny, bliższy ideą grom bitewnym. W tych scenariuszach głównym zadaniem będzie eliminacja sił przeciwnika, a każdy z graczy będzie dysponował pełnym wyborem postaci i będzie mógł w pełni dopasować swoją rozpiskę do preferowanego stylu gry.

1

 

2.5

 

 

3

 

4

 

5

 

IMG 7955

 

IMG 7961

 

IMG 7962

 

IMG 7967

Źródło: informacja prasowa