Kawerna
BROWSE
SOCIAL:
Filed under: Gry

Ostatnie dni Detektywa

Jak podaje Portal Games przedsprzedaż nowego tytułu Ignacego Trzewiczka (i Przemysława Rymera, Jakuba “Dragon” Łapoty) – tj. „Detektywa” – niedługo się zakończy, a to z prostego powodu, przedsprzedażowy nakład jest na wyczerpaniu, więc atrakcyjna cena i preorderowe bonusy czekają na ostatnich szczęśliwców, potem gra będzie dostępna w podstawowej wersji w normalnej sprzedaży.

 

W świecie współczesnej zbrodni potrzeba zarówno sprawdzonych metod, jak i nowoczesnych technologii, aby rozwiązać sprawę.

„Detektyw: Kryminalna Gra Planszowa” to w pełni kooperacyjne, wciągające, detektywistyczne przeżycie. To gra wymagająca bystrości i dedukcji, a także całego wolnego wieczoru – pojedyncza rozgrywka może trwać ponad 3 godziny. Proste zasady oznaczają, że nic nie rozprasza twojej uwagi – możesz w pełni oddać się komunikacji w zespole, wytężyć szare komórki i rozwiązać każdą sprawę!

„Detektyw” jest wymagającą grą dla 1 do 5 graczy, która opowiada spójną historię. Wcielisz się w niej w członka zespołu śledczych pracujących dla amerykańskiej Państwowej Agencji Detektywistycznej Antares. Zmierzysz się z pięcioma różnymi sprawami i będziesz je po kolei rozwiązywać. Razem stworzą one kampanię, która podda twoje umiejętności dedukcji prawdziwej próbie.

Podczas kolejnych tygodni kampanii przedsprzedażowej planujemy ujawniać bonusowe komponenty, które znajdą się w każdym zamówieniu przedsprzedażowym Detektywa i zwiększą doznania płynące z rozgrywki. Rozważając zamówienie wersji przedsprzedażowej miej na uwadze, że ma ona ograniczony nakład!

Wszystkie bonusowe komponenty mają łączną wartość ponad 115zł, a dostajesz je całkowicie za darmo! Nie zwlekaj i zamów nim wyczerpie nam się cały zapas!

„Detektyw” jest kooperacyjną grą dedukcyjną. Każdy z was wciela się w postać agenta śledczego, posiadającego unikalne zdolności i zestaw przydatnych umiejętności. Musicie gromadzić informacje, zbierać wskazówki oraz podążać za tropami w odpowiedniej kolejności po to, aby rozwiązać sprawę reprezentowaną przez talię kart. Na końcu gry będziecie odpowiadali na pytania, za które zdobędziecie punkty zwycięstwa. Od liczby zdobytych punktów zależeć będzie wasze zwycięstwo lub porażka.

„Detektyw” jest grą kooperacyjną. Wszyscy gracze dzielą żetony Umiejętności, żetony Stresu oraz żetony Autorytetu we wspólnej Puli żetonów. Oprócz tego, wspólnie korzystacie ze znacznika Czasu, aby zaznaczać upływ czasu w trakcie realizowania wszystkich Akcji. Używać będziemy określenia „Ty”, mając na myśli całą waszą grupę. Będziecie bowiem badać wszystkie poszlaki wspólnie, jako zespół.

„Detektyw” jest grą tworzącą kampanię. Wszystkie pięć spraw, które znajdują się w pudełku, tworzą wspólnie jedną zwartą opowieść. W trakcie gry możecie odnaleźć poszlaki, które mogą nie pasować do rozwiązywanej aktualnie sprawy. Niekiedy będą to ślepe zaułki. Jednak czasem, to na co natraficie, będzie przydatne do rozwiązania kolejnych spraw. Nie zniechęcajcie się, gdy nie będziecie w stanie zrozumieć znaczenia konkretnej wskazówki w momencie jej odkrycia. Możliwe jest, że niebawem ta informacja okaże się kluczowa.

Pięć różnych spraw

Każda sprawa składa się z talii 36 kart: 1 karty okładki i 35 kart tropów. Odkąd pociągniesz daną kartę, możesz do niej wracać w dowolnej chwili w trakcie kampanii.

„Detektyw” nie jest paragrafówką. Nie będzie tutaj finałowego akapitu, który obwieści wasz triumf i podsumuje całą historię. Nie spodziewaj się karty, która sprawi, że wszystko stanie się jasne. Wszystkie informacje są rozproszone pośród wielu różnych kart. Musisz czytać między wierszami, aby zbudować spójne teorie i odnaleźć odpowiedzi na końcowe pytania.

Gra dedukcyjna

Na początku każdej sprawy otrzymasz kilka kart tropów i wskazówek, które pomogą ci rozpocząć śledztwo. Zastanów się, którym tropem powinieneś pójść, zanim zabrniesz za daleko. Podążanie kilkoma tropami, opartymi na zestawie wskazówek, daje ci zdecydowanie szerszy obraz tego, co się dookoła dzieje. Często jest to DUŻO lepszym rozwiązaniem, niż skupianie się tylko na jednym tropie.

Przy pięciu połączonych ze sobą sprawach (obecnych w grze podstawowej), kluczowym elementem będzie tworzenie solidnych notatek. Gdy rozpoczniesz kolejną sprawę, bez znajomości nazwisk i wskazówek obecnych w poprzednim śledztwie, będzie ci bardzo trudno zebrać wszystko w całość. Nie wahaj się, by zanotować ważne według ciebie nazwiska. Połącz je liniami, by pokazać ich związek z innymi nazwiskami, dowodami, miejscami czy wydarzeniami. Oprócz tego, zalecamy ci tworzenie map myśli, by uporządkować twoje rozważania.

Każdą sprawę można rozwiązać na wiele sposobów. W związku z ograniczeniami czasowymi, nigdy nie zobaczysz całej talii ani nie odkryjesz wszystkich wskazówek. Niemniej jednak, w czasie każdego śledztwa będziecie dobierali około 20 kart!

Nie przejmuj się, jeśli na koniec gry nie udało ci się zobaczyć wszystkich kart. Jest to gra dedukcyjna. W końcowym rozrachunku najbardziej liczy się to, w jaki sposób poskładasz wszystko w całość, nie liczba odkrytych wskazówek.

„Detektyw” jest rozrywką na całe wieczory. Prowadzenie jednego śledztwa może potrwać dłużej niż trzy godziny. Jeśli lubisz rozwiązywać każdą ze spraw tylko raz, postaraj się nie zepsuć sobie tego doświadczenia grając w pośpiechu, złym nastroju lub poprzez całą resztę czynników, które przeszkodzą Ci w czerpaniu pełnej przyjemności z rozgrywki. Znajdź dla waszego zespołu ciche miejsce, włącz nastrojową muzykę w tle, zrelaksuj się i zostań detektywem!

Kiedy zakończysz sprawę umieść karty w specjalnie przeznaczonej przegródce wypraski. Masz dostęp do tych kart podczas trwania kolejnych spraw. Traktuj je jedynie jako notatki, ponieważ nie możesz korzystać z nich przy wykonywaniu akcji! Wszystkie karty, których nie wykorzystałeś w trakcie rozwiązywania tej sprawy nie będą już dostępne w trakcie gry.

Powinieneś także zachować wszystkie notatki, które poczyniłeś w trakcie gry. Rozgrywka w Detektywie tworzy kampanię – wszystkie sprawy łączą się ze sobą, wszystkie postacie, nazwiska, miejsca i wskazówki są częścią jednej wielkiej opowieści.

Dowiedz się więcej o wszystkich bonusowych komponentach, które otrzymasz całkowicie za darmo zamawiając „Detektywa” w przedsprzedaży! Niektóre z poniższych bonusów będą w przyszłości dostępne w sprzedaży w Sklepie Internetowym Portal Games.

Rozwiąż jeszcze jedną sprawę, niezależny scenariusz pod tytułem “Przedmieścia”. Uzyskasz dostęp do wersji cyfrowej scenariusza w formacie PDF i będziesz mieć możliwość rozegrania go online lub po wydrukowaniu. Pozwoli ci zagłębić się w przedmieścia Richmond i stawić czoła najgorszym demonom ludzkiej natury.

Upewnij się, że zamawiając Detektywa w przedsprzedaży w naszym sklepie internetowym podasz poprawny adres e-mail. Pliki ze scenariuszem zaczniemy rozsyłać po rozpoczęciu wysyłki pudełek z grą. Sprawa Przedmieścia będzie dostępna w formie cyfrowej wyłącznie jeśli zamówisz Detektywa w przedsprzedaży. Będzie również wykorzystywana podczas konwentów i wydarzeń związanych z grami planszowymi do prezentacji.

2

ŚLEDCZY

ZahraArvala jest byłym kryminologiem, pracującym obecnie dla Antares. To świetnie wykształcona i znająca biegle cztery języki specjalistka. Od zawsze wierzyła w swój sukces poza murami laboratorium.

Jej zdolnością jest ułatwianie zespołowi śledczych pracy i dbanie o to, aby byli dobrze wypoczęci. Pozwala wydać 1 żeton Autorytetu z Puli żetonów, aby odrzucić 1 żeton Stresu z Puli żetonów.

Dodaje żeton Wnikliwości do Puli żetonów.

KONSULTANT

Mei Thompson to szefowa działu R&D jednego z najbardziej zaawansowanych laboratoriów w Richmond. Rzadko skupia się ja jednej rzecz naraz i szczególnie ceni sobie kontakt z różnymi ludźmi, jaki umożliwia jej okazjonalnie praca dla Antares. Ma talent do odnajdywania ukrytych znaczeń w potencjalnie nieciekawych wskazówkach.

Dodaje 2 żetony Wnikliwości do Puli żetonów.

Postacie

Zestaw 30 Zdjęć Postaci do Detektywa pozwoli ci tchnąć życie w twoją mapę myśli! Gdy podczas gry natrafisz na nową postać, możesz otrzymać polecenie sprawdzenia jej w Bazie Danych Antares. Tam możesz dostać polecenie odszukania jednego portretu z zestawu, by wykorzystać je w swoich notatkach. To najprostszy sposób by połapać się w gąszczu podejrzanych, ofiar i świadków. A w trakcie, gdy twoje śledztwo dopiero się rozwija i nabiera tempa, możesz wykorzystać jeden z portretów zastępczych, również zawartych w zestawie.

Wyobraź sobie to uczucie, gdy na środku swojej mapy myśli stawiasz wielki znak zapytania, a potem w trakcie śledztwa otaczasz go coraz większą liczbą szczegółów!

Mata do gry

Dedykowana mata do gry w Detektywa! Ten bonusowy komponent zawiera miejsce na przechowywanie Puli żetonów, talii kart Spraw i rozpatrzonych kart, dzięki czemu zachowasz porządek na stole. Mata zawiera również samą planszę, także poza mapą myśli i urządzeniem do obsługi Internetu zapewnia ci wszystko, czego potrzebujesz, żeby grać w „Detektywa”!

Mata to bonusowy komponent o wartości ponad 70zł, który dostajesz całkowicie za darmo zamawiając Detektywa w przedsprzedaży! Nie wahaj się i zamów swoją kopie Detektywa wraz ze wszystkimi bonusami już teraz, nim będzie za późno – liczba egzemplarzy ograniczona!

3

Karty tropów

Karty tropu reprezentują miejsca zbrodni, świadków, znalezione dowody oraz inne informacje pozyskane w trakcie śledztwa. Każdy trop jest reprezentowany przez pojedynczą kartę, oznaczoną znakiem #, po którym występuje numer (np. #103). Gdy pozyskasz nową kartę, możesz zapoznać się jedynie z jej awersem (strona „A”). Jeśli dostaniesz odpowiednie polecenie, będziesz mógł się zapoznać ze stroną „B” danej karty.

Każda karta tropu zawiera koszt wyrażony w godzinach oraz Lokację, gdzie może zostać rozpatrzona.

Każda sprawa zawiera dokładnie 35 kart tropu.

Baza danych

W Bazie Danych Antares (antaresdatabase.com) możesz znaleźć informacje gromadzone przez policję, FBI, wojsko oraz federalne agencje wywiadowcze. Gdy trafisz na postać opatrzoną symbolem „@”, musisz wybrać odpowiednią sekcję w menu, a następnie wprowadzić odpowiednie nazwisko lub numer. Aby poznać więcej szczegółów, przeczytaj Przewodnik Antares.

Strona Internetowa Bazy Danych Antares będzie aktywna wkrótce.

O komponentach

Pudełko z grą zawiera pięć Talii Spraw, po 35 kart każda (oprócz jednej karty okładki). Każda sprawa, którą rozegrasz, będzie opierać się przede wszystkim na przeglądaniu tej talii i wyszukiwaniu właściwych kart. Prócz tego przyjdzie ci jeszcze korzystać z Internetu, ale to właśnie talia kart tropów jest duszą każdego scenariusza.

Żadna planszówka nie byłaby kompletna bez swojej planszy… Poręczna plansza do Detektywa zawiera Lokacje, Tor Czasu i Dni, a także kilka użytecznych porad, które ułatwią ci zarządzaniem najcenniejszym zasobem twojego zespołu śledczych: czasem.

Gra zawiera pięć Kart Postaci w podstawowym pudełku. Wszystkie karty są dwustronne. Na awersie można znaleźć postacie graczy – śledczych. Na rewersie znajdują się postacie niezależne – konsultanci. W każdej grze Detektywa kierować będziesz zespołem 5 detektywów – każdy gracz wybierze sobie jednego śledczego, a pozostałe karty postaci obrócisz na stronę konsultanta, by uzyskać dostęp do ich umiejętności.

Jednym z najważniejszych komponentów w grze jest Księga Spraw, która zawiera pięć połączonych ze sobą scenariuszy. Przez całą kampanię przyjdzie ci rozgrywać te sprawy po kolei, rozwiązując je niezależnie od siebie, ale jednocześnie budując sobie większy obraz całej fabuły. Każda sprawa zaczyna się od otwarcia Księgi Spraw!

W pudełku z grą znajduje się 17 żetonów Umiejętności, które będziesz wykorzystywać podczas gry do znajdowania dodatkowych wskazówek. Występują w sumie 3 żetony Technologii, 3 żetony Wnikliwości, 3 żetony Badań i 3 żetony Przesłuchań.

Oprócz tego jest jeszcze 5 żetonów Uniwersalnych Zdolności, które mogą być używane wymiennie z każdym z 4 typów żetonów Umiejętności wymienionych powyżej.

Gra zawiera różne znaczniki i żetony, które są niezbędne podczas rozwiązywania kolejnych spraw. Przede wszystkim korzystać będziesz z 15 żetonów Autorytetu, 10 żetonów Stresu i 5 żetonów Użytych Zdolności. Dodatkowo dołączyliśmy do gry 5 Specjalnych żetonów, które mogą być wykorzystywane do wielu celów podczas każdej rozgrywki – dopóki nie otrzymasz innej instrukcji, możesz wykorzystywać je wedle uznania.

Pudełko zawiera również 1 znacznik Dnia, 1 znacznik Czasu i 1 znacznik Zespołu Śledczych (ZŚ), które reprezentują miejsce i czas, w którym znajdują się postacie graczy.

Pudełko zawiera dedykowaną wypraskę, która ułatwi trzymanie wszystkich komponentów w porządku. Wypraska zawiera dodatkowo specjalną przegródkę przygotowaną na zapisywanie postępu podczas kampanii. Gdy kończysz sprawę, możesz odłożyć tam wszelkie rozpatrzone karty – będziesz mieć do nich dostęp w przyszłych sprawach. Dodatkowo pudełko zawiera woreczki strunowe, w których możesz przechowywać karty Tła, używane w kolejnych spawach.

Kształt wypraski umożliwia przechowywanie kart w koszulkach.

4

 

5

 

6

„Detektyw: Kryminalna Gra Planszowa” zawiera 16-stronnicową instrukcję do gry, która wyjaśnia wszelkie podstawowe kwestie związane z grą, takie jak komponenty, podsumowanie rozrywki, podstawowe zasady, dostępne akcje, kończenie gry, a także uwagi i podpowiedzi od projektanta gry.

Gra zawiera również jednostronnicowy Przewodnik Antares, który wyjaśnia podstawowe kwestie związane z obsługą i użytkowaniem dedykowanej, obowiązkowej podczas rozgrywki strony internetowej, na której znajduje się Baza Danych Antares.

Instrukcja jest w wersji roboczej. Zostanie jeszcze szczegółowo sprawdzona, a wszelkie błędy, zostaną poprawione przed wysłaniem jej do druku.

Produkcja

Wydawca gry, Portal Games, jest weteranem branży planszówkowej. Tworzymy gry od 20 lat i mamy doświadczenie w dostarczaniu wysokiej jakości komponentów i niezapomnianych doświadczeń. Gra jest właśnie przygotowywana do druku u wykwalifikowanego producenta.
Premiera gry planowana jest na październik 2018

Dokładna data premiery zostanie jeszcze potwierdzona. Na ten moment nie przewidujemy żadnych opóźnień w jej dostarczeniu.

Wysyłkę planujemy na przełom września i października!

Wciąż pracujemy jeszcze nad komponentami bonusowymi. Ich produkcja ruszy wraz z końcem kampanii przedsprzedażowej. Liczba egzemplarzy przedsprzedażowych jest ograniczona!

Nasze gry składane i pakowane są z najwyższą starannością. Jeśli jednak twój egzemplarz nie jest kompletny, albo coś jest uszkodzone, nasz dział obsługi klienta z chęcią pomoże i dostarczy zamienniki komponentów. Proszę kontaktować się z nami drogą mailową portal@portalgames.pl.

7 edycji językowych Detektywa w 2018 roku!

Mamy przyjemność zapowiedzieć wydanie także innych wersji językowych Detektywa! Gra ukaże się w języku Polskim, Angielskim, Niemieckim, Francuskim, Czeskim, Włoskim i Rosyjskim tylko w 2018 roku. Kolejne edycje językowe mogą nadejść wkrótce!

Wysyłka

Wszystkie komponenty będą produkowane w Polsce, gdzie będziemy mieli wpływ na proces produkcji i możliwość kontrolowania wszystkich jej etapów.

Planujemy wysłać egzemplarze przedsprzedażowe przed premierą gry, na przełomie września i października.

Więcej szczegółów na temat sprzedaży i wysyłki w Sklepie Internetowym Portal Games, za pośrednictwem którego prowadzona jest przedsprzedaż.

7

 

8

 

9

Źródło: informacja prasowa